Jurnal de călatorie – Budapesta

Luandu-mă după un proverb si anume ‘tot răul spre bine’ așa am încercat eu să dau uitarii neprezența mea printre lupi. Fiind luat prin surprindere de staff, am hotărat la rândul meu să-mi surprind simțurile si jumătatea.

Am avut gândurile astea de la inceputurile mele in Timișoara . Eram cu un regret in minte că nu am vizitat Istambul-ul când eram în Constanța așa că eram hotărât acum să nu mai repet greșelile . Timpul a trecut; antrenamente, meciuri etapă după etapă. Totul până în ziua cand prin nefericita conjunctură și anume neconvocare în sânul lupilor mi-a permis să-i dau frâu liber ideei. Așa că totul sa iscat pe moment. Luat una bucată iubita frumos de mânuța, 2 rucsace și destinația Budapesta . Fără itinerariu fără planuri. Buget stabilit așa din ochi pentru 2 zile și 2 persoane. Dacă era nevoie de mai mult aveam la îndemână sfântul card . S-a dovedit a fi un buget corect totuși .

Exact ca la master unde învăț despre terminologia lectiei de antrenament cele de mai sus fiind partea introductivă trecem la desfășurarea acțiunii .
Îmbarcați în tren sâmbătă dimineața am parcurs cei 300 de km in vreo 6 ore cu schimbul de fus orar cu tot . Plăcut surprins de curătenia ce trona la intrarea în gară. O spun plăcut cu toate că ar trebui a fi un lucru firesc dar învățat de acasă … La fel de plăcut surprins de gara din Budapesta . Impresionantă, o arhitectura frumoasă, curată aerisită. Am început cu dreptul având în vedere și vremea excelentă. Așa ca niște norocoși din fire . Luat un taxi la întâmplare spre o zona hotelieră totul fiind fără incidente . Deh obișnuința de acasă m-a făcut să am emoții cu taxiul🙂 .
Cazare la tarife asemănătoare ca în România, personal amabil și maratonul incepe . Inarmati cu harta orașului, hotelul s-a dovedit a fi o alegere inspirată . Aproape de metrou și în linie dreaptă fara a fi nevoiți să schimbăm pentru a ajunge în centru .

Adierea caldă a facut placută șederea noastra la o terasă în centru . Mâncare buna, vedere la Dunăre, personal cu o engleza perfectă și prețuri ușor piperate . Aproape la fel ca mâncarea lor cu paprika. Mă asteptam ca gulasul să fie piperat rău după recenziile citite pe net . Dar am mâncat gulaș mai piperat in România și nu m-aș sfii să spun că era și mai bun. Multă sănătate lui Bogdan!
Și ca niște turiști cu pregătire fizică am luat în jumătatea de zi ramasă , la pas, Palatul Parlamentului, Piața Eroilor și hoinăreala clasică prin centrul plin de magazine. Merită trecută în revistă cladirea parlamentului impozantă cu o arhitectura in stil neo gotic ( pentru cunoscatori) iar pentru cei ca mine frumosul nu poate fi recunoscut decât atunci când îl vezi . Poze poze și ziua s-a încheiat într-o clipire.

Am adormit imediat dar gândul ne-a rămas la frumusețile ce se vedeau peste Dunăre. Știam că avem încâ o zi de foc. Așa ar părea când ai doar 2 zile de colindat. Însă din experiența indiferent de câte zile ai, la fel de mult timp petreci descoperind frumusețile locale. Harnici, nicidecum să ne luam după bancul ^cine se se trezește de dimineața e obosit toata ziua ^. Am început cu grădina zoologica unde personal am vazut multe vietați in premieră, bucurându-ma ca un copil ceea ce a necesitat o ora de pauză după . Hai să zicem că a fost semiactivă, iar ea s-a numit plimbare pe Dunăre cu vaporul. Frumos soare puternic amintiri din copilaria mea la Mahmudia. Au urmat apoi: Podul cu Lanturi încărcat de istorie și importanță ( primul pod permanent care a legat între ele cele doua orase diferite la vremea respectivă; Buda și Pesta). Palatul Regal si Biserica Matyas.

S-a încheiat și ziua a doua cu o urmă de regret. Timpul s-a scurs implacabil dar a meritat. Un oras, o capitală. Istoria se simte la fiecare pas. Ne îmbarcam în trenul de Timișoara cu gândul că vom reveni.